Handelsbetingelser
Køb hos BAMBUS Company
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med BAMBUS Company, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra BAMBUS Company og BAMBUS Company har godkendt ordren.
Priser
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Når du handler på bambuscompany.dk indgås aftaler på dansk.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser og Grønland. Ikke Færøerne.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
Levering og udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos BAMBUS Companys leverandører.
Afbestilling
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail mærket med ” Afbestilling “. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Vi gør opmærksom på at specialbestillinger, special mål etc. ikke kan afbestilles.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten ” Afbestilling! ” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15.30 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Betaling
De mulige betalingsmåder er:
Dankort
Visa/dankort
Mastercard
MobilePay
Der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos BAMBUS Company. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under “Køberegler” i et afsnit nedenfor.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.
Skade på produktet, der skyldes forkert vask, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles BAMBUS Company inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen.
Varer, der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til BAMBUS Companys udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer bør returneres med en fakturakopi, hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger ordrebekræftelseskopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af BAMBUS Company.
Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl
Ved tilbage sendelse af defekte eller forkerte varer til BAMBUS Company, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke kan konstateres/godkendes, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr og returudgifter. Testgebyret er kr. 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Returnering
Alle produkter, der returneres til BAMBUS Company, skal være forsvarligt indpakket. Der skal som minimum anvendes samme stabile forsendelseskasse, som varen er modtaget i. Det er således ikke muligt at returnerer i salgsemballagen alene med fx plast omkring. Hvis salgsemballagen er beskadiget, værdiforringes den samlede vare væsentligt. Denne værdiforringelse fratrækkes returbeløbet.
Ingen af vores varer må være brugte ved returnering, idet brugt sengetøj, lagner, dyner og puder ikke sælges igen. Derfor refunderes brugte varer ikke. Dette gælder ligeledes varer, der har været pakket op i rum med lugte som tobak, støv, dyr osv.
Ved returnering af brugte varer refunderes som udgangspunkt nul kroner.
Kunden afholder selv udgiften til returporto.
BAMBUS Company anbefaler, at varen returneres via GLS eller Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til BAMBUS Company. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Ved returnering, som skal betales af BAMBUS Company, skal dette aftales inden forudgående returnering via e-mail info@bambuscompany.dk.
Varen skal ALTID returneres til BAMBUS Company, Dufthaverne 3, 7500 Holstebro.
Vi modtager IKKE returvarer, der sendes til pakkeshops, posthuse etc. uden omdeling.
Sådan returnerer du
- Kontakt os først via e-mail info@bambuscompany.dk og forklar os hvorfor varen returneres – f.eks. ombytning, fejl eller andet. Medsend kopi eller foto af ordresedlen med navn, adresse og ordrenr.
- Afvent vores svar inden du returnerer varen.
- Pak varen i kassen sammen med oprindelig ordreseddel eller andet med navn, adresse og ordrenr. på (så vi kan se, hvem det er fra).
- Køb og sæt returlabel på pakken og send pakken afsted.
- Når vi har modtaget pakken, ekspederer vi den hurtigst muligt ifølge forud aftalt retursag.
HUSK: Det er vigtigt, at der i kassen ligger seddel med navn og adresse samt ordrenr., da vi ellers ikke har mulighed for at se, hvem det kommer fra!
Returnering af penge vil ALTID foregå til det betalingskort, der er blevet brugt til købet.
Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler BAMBUS Company, at du retter henvendelse til os på info@bambuscompany.dk
Køberegler
- Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen
1. REKLAMATIONSRET
Reklamationsretten er kundens ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede, da varen blev solgt. Kunden har to år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
2. GARANTI
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
3. OMBYTNINGSRET – hvis der er noget galt med varen
Når du handler på bambuscompany.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
BAMBUS Company
Dufthaverne 3
7500 HolstebroNår du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Returneringen skal aftales på forhånd. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger såfremt reklamationen godkendes.
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1. januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
4. RIMELIG TID
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
5. FORMODNINGSREGLEN
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bambuscompany.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varen.
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Dette gælder også ved køb på BAMBUS Companys website.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren.
Ønsker du at klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til BAMBUS Company. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk.